اصطلاحات هتل‌ها

دسته‌بندی: هتل خارجی

1402/05/21

اصطلاحات هتل ها

در مقاله پیشین به معرفی انواع اتاق هتل‌ها پرداختیم. در تکمیل مقاله گذشته چند اصطلاح پرکاربردتر را برای شما معرفی کنیم. دانستن این نکات برای مسافرانی که به سفر علاقه وافر دارند قطعا به کار می‌آید. به رویاهات فکر کن هزینه هاش با قسطی تراول …


تخت اضافه

در مقاله گذشته با مفهوم اتاق‌های سینگل و دبل آشنا شدیم. یکی از آیتم‌هایی که مسافران می‌توانند از هتل درخواست کنند تخت اضافه یا (EXTRA BED) است. تخت اضافه به اختصار EXT نشان داده می‌شود. تخت اضافه یکی از امکانات معمول هتل هاست. خانواده‌ها می‌توانند در صورت درخواست یک تخت اضافه هم دریافت کنند. معمولا این تخت خواب‌ها تاشو هستند. تخت اضافه هزینه خود را دارد.

تخت خواب بچه ها

برای بچه هایی که سنی بیشتر از 6 سال دارند تخت خواب جداگانه داده می‌شود. در اختیار داشتن این تخت‌ها مستلزم پرداخت هزینه جداگانه است. از آنجایی که کودکان ممکن است در تخت خواب بزرگترها دچار آسیب شوند این تخت‌ها مناسب‌تر هستند. این تخت‌ها معمولا دارای سایزی متفاوت هستند. روی تشک‌ها پارچه مشمعی به عنوان لحاف استفاده می‌شود تا رطوبت به تشک نفوذ نکند.


انواع خدمات در هتل‌ها:

خدمات ONLY ROOM

 این اتاق‌ها فقط برای استراحت مسافران است. هیچ وعده غذایی سرو نمی‌شود.

خدمات BB

اقامت در اتاق‌های BB یعنی BED & BREAKFAST. در این اتاق‌ها به همراه سرو صبحانه تا ساعاتی محدود است.

خدمات HB

خدمات HB یعنی HALF BOARD اقامت در این اتاق‌ها علاوه بر صبحانه شامل ناهار و یا شام می‌شود. می‌بایست در مورد این‌ که کدام وعده سرو می‌شود سوال کرد.

خدمات FB

اقامت در اتاق‌هایی که خدمات FB یا FULL BOARD دارند شامل صبحانه، ناهار و شام است.

خدمات ALL INCLUSIVE

در کنار سرو صبحانه و ناهار و شام نوشیدنی هم برای مسافران سرو می‌شود. معمولا این گونه خدمات برای هتل‌های ساحلی است. از آنجایی که مسافر ناگزیر است اوقات خود را در ساحل بگذراند خدمات ALL INCLUSIVE برای مسافر عالیست. سرو غذا و نوشیدنی نامحدود و تا اواخر شب ادامه دارد.

خدمات ULTRA ALL INCLUSIVE

این حد از ارائه خدمت نهایت سرو وعده‌های غذایی است. صبحانه، ناهار، شام و نوشیدنی در تمام طول شبانه روز برای شما مهیا است. ممکن است برخی از خدمات هتل مثل غواصی، جت اسکی و اسکی روی آب یا ماساژ هم برای یک بار ارائه شود.

اصطلاحات هتلی سن مسافر‎ان

در بالا در مورد اصطلاحات هتل‌ها خواندیم که بیشتر در مورد خدمات ارائه شده هتل هاست. اما دانستن این که همسفران شما با توجه به سن چگونه گروهبندی می‌شوند هم مفید است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بزرگسال (ADULT):

رده سنی بزرگسال (ADULT) که به اختصار (ADL) نشان داده می‌شود، مربوط به سنین بالای 12 سال است.

کودک با تخت (CHILD WITH BED) :

کودک با تخت که با حروف CWB نشان داده می‌شود به کودکان بین 6 تا 12 سال اطلاق می‌شود. حتی ممکن است به این صورت هم ارائه شود : CHD6-12

کودک بدون تخت (CHILD NO BED):

کودکان بدون تخت که با حروف CNB به صورت مختصر نشان داده می‌شوند بین 2-6 سال سن دارند.

نوزاد (INFANT):

نوزاد به کودکان تا 2 سال اطلاق می شود. حروف اختصاری نوزاد INF است.

انواع اتاق در هتلها



برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

نظر، تجربه و سؤال خود را با ما در میان بگذارید.

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS